Testace na historickou původnost

Vůz musí být  připraven k otestování v odpovídajícím stavu. Odpovídajícím stavem by se dal co nejjednodušeji shrnout stav co nejbližší s originálem z výroby:

  • původní typ motoru a převodovky, dodávaný v tomtéž období výrobcem - v každém případě
  • původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě typ ráfků z volitelného vybavení, které bylo výrobcem nabízeno nebo prodáváno v období normální životnosti vozidla (viz. kodex FIVA), původní nebo dobové poklice. Použití jiných kol je třeba doložit dobovým materiálem (prospekt, časopis, katalog doplňků apod.)
  • velmi dobrý technický stav a celkovou bezchybnou funkčnost
  • karoserie bez koroze
  • jednotný celistvý lak (bez neodborně zastříkávaných míst, většího počtu oděrek a jiného poškození, dále slušné povrchy chromovaných a hliníkových součástí. Komisař posuzuje jinak původní lak, který ještě nebyl nikdy přestříkáván – v zájmu zachování originality je možná větší benevolence v posuzování oprav.
  • všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
  • jakýchkoliv nedobové doplňky (plastové nebo gumové ochranné lišty, různé nápisy či „vylepšení“, nedobová audio/video technika aj.) nejsou přípustné
  • hledí se na celkovou čistotu karoserie, podvozku a motoru (letité nánosy mastnot ani čerstvé úniky olejů nemohou být akceptovány), stejně tak interiér by měl být bez výrazného poškození (není přípustné roztržené či neodborně spravené čalounění, nekompletnost interiéru nebo náhrada jeho součástí moderními prvky)

Modifikace jsou přípustné jen takové, které byly prováděny v duchu doby, nebo jsou vyžadovány autoritou k zajištění bezpečného provozu. Musí být zdokumentovány takovým způsobem, aby bylo možno v budoucnu kýmkoliv odhalit, jak se vozidlo liší od originálního stavu.

Nejste si v něčem jisti? Není nic snažšího, než s námi problém konzultovat.

  1. Nyní nás kontaktujte pomocí snadného formuláře!
  2. Vyplníte si testační protokol
  3. Seženete si všechny dostupné údaje a dokumenty o voze (původní TP, kupní smlouvu či jiný nabývací doklad apod.), jehož rok výroby nesmí být mladší než rok 1980.
  4. Doložíte protokol o technické prohlídce historickeho vozidla, protokol z STK  s kladným vyjádřením
  5. Provedete lokalizaci identifikačních znaků vozidla, jako je VIN kód, štítek s výrobním číslem a hlavně výrobní číslo motoru, aby bylo možné je ověřit.
  6. Domluvíte si testaci s naším komisařem.